Cand avem de ales intre anvelope 195/65 R15 noi si unele resapate, singura diferenta pe care o remarcam e la nivelul pretului, cele resapate fiind mai ieftine. Anvelopele resapate ascuns insa mai multe inconveniente si capcane. In primul rand, risti foarte mult daca umbli cu anvelopele resapate, pentru ca nu iti ofera nicio siguranta in timpul rulajului si nici confortul dorit in timpul mersului pe distante mari-pot sa fie foarte zgomotoase, in curbele periculoase nu garanteaza nimeni ca poti controla masina suficient de bine si de rapid. Si pana la urma ce au anvelopele resapate de sunt asa de periculoase?
Resaparea nu e altceva decat turnarea unui strat de cauciuc nou peste panza uzata din cauza rulajului pe carosabil. De aici si imposibilitatea de a se mai respecta standardele impuse de normele europene in privinta sigurantei la volan pentru anvelope 195/65 R15. In practica, diferenta de pret poate fi uriasa fata de unele noi, asa ca se ajunge ca anvelopele resapate sa fie si de trei ori mai ieftine. Depinde insa foarte mult si de calitate resaparii, si de cine o face si cum o face, daca se respecta un minimum de siguranta si de calitate. De obicei, cei care se ocupa de resapare il informeaza pe client in privinta numarului de kilometri pe care ii poate parcurge in conditiile folosirii unui set complet de cauciucuri resapate. Este bine sa alocati un buget mai mare pentru resapare si sa o faceti la niste profesionisti care au tot ce le trebuie pentru a nu risca sa va pierdeti viata pe banii dvs., pentru o economie de cateva zeci de lei.
Trebuie sa fiti constienti ca niste anvelope 195/65 R15 resapate nu vor permite controlul perfect al masinii nici la un drum lung, fara prea multe obstacole si asta pentru ca aderenta nu va mai fi aceeasi. Pe de alta parte, daca aveti de facut drumuri scurte, masina e nou si stilul de condus e unul precaut, cauciucurile resapate nu va vor face probleme.