Moda printre ciclişti

 În mod sigur ţi s-a întâmplat să treci pe lângă cel puţin un biciclist  echipat ca şi cum ar participa la “Tour de France”. Mi se pare atât de amuzant cum se iau ei aşa în serios, când de fapt majoritatea abia dacă reuşesc să dea o tură de parc. Par a iesi la o defilare de modă, una a costumelor de ciclism. Tind să cred că s-a lansat un nou trend şi că noi ceilalţi, care optăm pentru o plimbare clasică cu bicicleta, în haine sport cât mai confortabile, suntem în afara tendinţelor. Cum ne permitem oare să nu iesim echipaţi corespunzător? Cum de nu am fost ridicaţi până acum de “fashion police”? Poate în  curând o sa vedem şi alte accesorii la pachet cu aceste minunate costume.
 
O prietenă a ţinut chiar să îmi spună că a depăşit, pedalând, un cuplu de biciclişti “sportivi cu cască şi toate cele”. Întrebarea ei a fost: “De ce sunt atât de echipaţi din moment ce sunt amatori”? O întrebare bună, de altfel, pe care mi-o pun şi eu de fiecare dată când văd astfel de personaje. Asta şi : “A ajuns până şi ciclismul un sport de lux? “. Pentru că nu oricine îşi permite să cumpere un astfel de echipament.Apoi îi vezi cum îşi dau importanţă, pedalând, poate timp de jumătate de ora, în spandex. Să fim seriosi...
 
A nu se întelege de aici că am ceva cu adevăraţii ciclişti, pentru că îi poţi deosebi în mod clar, pe cei care sunt cu adevărat profesionişti de cei care doar vor să fie in trend, când de fapt sunt doar nişte snobi, costumaţi .
 
Eu rămân cu simplile plăceri ale vieţii şi optez în continuare pentru o plimbare mai tonică, cu bicileta, alături de prietenul meu. E o placere pe care nu pot să mi-o stric purtând ceva atat de inconfortabil. Am luat exemplul de la bunicul meu, care şi acum , încă preferă mersul cu bicileta. Şi nu a avut nevoie de nici un echimament, nici când era tanar, nici acum şi o face de fiecare dată cu aceeaşi plăcere ca în tinereţe.
 
Nu mai complicaţi oameni buni lucrurile, nu aţi aflat nici până acum că simplitatea e mai importantă şi mai apreciată decât orice altceva?