Ceainaria Tabiet – un loc de joaca al adultilor

Multi „oameni mari” si-au pastrat inima de copil si cumva, ei ridica moralul celor care au luat viata mult prea in serios si asta nu in sensul tocmai bun al cuvantului. Cativa dintre acestia au decis chiar sa molipseasca sufletele prafuite de griji si prea mult stres si au deschis Ceainaria Tabiet, un loc cochet ascuns intr-o curte din zona Aviatorilor, chiar in apropierea metroului, in care muzca frumoasa, relaxarea, atmosfera prietenoasa si mancarea buna se impletesc cu succes cu …joaca.

Inca de la intrarea in ceainarie esti intampinat de sutele de jocuri colorate simetric aranjate pe rafturi astfel ca pofta pentru joaca nu intarzie sa apara. Bruschetele delicioase, salatele naturale si bauturile dintre cele mai speciale (sucuri exotice, ceaiuri, cafele, creme de ciocolata, vinuri aromate) sunt doar cateva dintre bunatatile pe care le poti descoperi la Tabiet. Ce mi-a palcut la Tabiet a fost atmosfera vintage pe care nu am mai intalnit-o altundeva; cele cateva ore petrecute acolo mi-au lasat senzatia intoarcerii in timp in micile orase englezesti cu barulete si cafenele in lumina obscura, oamenii din toate categoriile si tipologiile uniti de un scop comun: jocul si calmitatea care pluta in aer. La Tabiet am simtit ca timpul nu trece sau ca, daca trece, nu mai e nimic apoi de facut in afara jocului, a discutiilor interminabile, somnului dulce si a unei alte stari de spirit.

Toata lumea, de la copii, liceeni, studenti pana la oameni care isi petrec ziua la birou punand lumea la cale, se aduna seara acolo pentru a se juca. Si asta mi s-a parut fascinant. De regula, imi place sa descopar locuri noi, sa le analizez, sa studiez oamenii si sa-mi notez ce am remarcat deosebit fata de celelalte locuri in care am fost. Si aproape intotdeauna gasesc ceva frumos acolo unde merg; acel ceva care ii da specificitate si il face remarcabil, acel ceva care te face sa revii. Iar la Tabiet revin pentru ca timpul sta in loc, pentru ca un loc insufletit, pentru ca imi palce sa descopar ca mutrele triste din timpul zilei se destind seara cand incep sa se joace, pentru ca imi place ceaiul si-mi place sa culeg stari, vorbe, imagini in bagajul sufletesc personal.