Dialog interior

- Daca ai putea sa-i spui ceva mamei tale fara sa-ti fie frica de cum va reactiona, ce i-ai spune?

- Mama, mi-e dor de tine. Mi-e dor de clipele in care ma luai in brate si imi aratai care este carul mare, care este Luceafarul si cum sa ma ghidez dupa lumina stelelor. Mi-e dor de serile in care veneai la mine in camera, ma sarutai incet pe frunte si imi spuneai povestea cu cele trei printese. Imi lipsesc vorbele tale, imi lipseste vocea ta atunci cand ma rugai sa imi fac curat in camera. Daca as putea sa mai traiesc inca o data acele vremuri, as da pana si viata pe care o am acum. Te iubesc, mama. Te iubesc mai mute decat atunci cand ti-am spus ca iubirea pe care ti-o port e mai mare decat universul.

- Daca ai putea sa mai traiesti o data o zi din trecut, care ar fi aceea?

- 15 mai 2001. Faceam 10 ani. Ca de obicei, mama si tata au intrat la 7 dimineata la mine in camera, cantand la multi ani, tinand un tort cu Mickey Mouse in mana si zambind larg. Tin minte ca am fost atat de fericita incat nu mai voiam sa-i las sa plece de langa mine. Apoi am mers toti trei la circul care era in oras. Tata a luat suc si popcorn. In timpul spectacolului, un clown m-a luat in arena si apoi toata lumea a inceput sa-mi cante la multi ani. Am facut poze cu leii, cu serpii, cu acrobatii, cu tot personalul circului. Pentru ca era ziua mea, mi-au oferit un tur gratis al intregului perimetru. A fost incredibil. Seara, mi-au

citit amandoi o poveste despre un pui de brad care nu voia sa creasca, dar totusi devenise cel mai impozant brad din padure. Mi-au spus ca ma iubesc mult de tot si ca sunt viata lor. Apoi tata, mi-a spus direct asa ,, Nu uita niciodata ca familia e sfanta si ca prin sangele tau curge sufletul nostru.”. Nu o sa uit niciodata ziua aceea. Tara as mai vrea sa am din nou 10 ani.

- Daca ai putea sa iti indeplinesti un vis, care ar fi acela?

- As vrea sa ma transform intr-o pasare si sa zbor printre nori. As vrea sa pot vedea Oceanul Pacific de sus, sa ma asez in varful turnului Eiffel, sa pot sa ating statia Libertatii si sa simt cum vantul danseaza pe sub aripile mele fragile.

- Daca ai putea sa schimbi ceva la tine, care ar fi acel lucru?

- Naivitatea. Am mult prea multa incredere in persoanele din jurul meu si de cele mai multe ori sfarsesc a fi dezamagita in cel mai rau hal. Este incredibil cat de mult se schimba oamenii atunci cand nu mai au nevoie de tine. Sufletul meu a fost sfasiat, spart in sute de bucati, devorat de minciuna… Nu mai vreau sa fiu din nou tratata ca un pion, ca un obiect de care te descotorosesti atunci cand te saturi de el. Eu sunt un suflet, nu un trup. Eu sunt un om, nu un obiect.

- Daca ai putea sa alegi intre iubire si prietenie, ce ai alege?

- Nimic. Nu as putea alege intre cele doua. Intre prietenie si iubire exista o legatura inevitabila. Nu exista iubire daca la baza acesteia nu sta o relatie puternica de prietenie. Este valabil si viceversa. Decat sa iubesc pe cineva fara sa-l pot avea ca prieten, mai bine ma abtin. Nu pot alege intre cele doua lucruri care definesc fiinta umana.

- Daca ai putea sa fii cineva pentru o singura zi, cine ai fi?

- Tot eu, doar ca la varsta copilariei. Imi pare nespus de rau ca nu am trait din plin acea perioada si ca imi doream sa cresc ,,mare”. Ei bine, sa fii mare nu e chiar atat de frumos. Atunci cand eram copil, mama si tata erau langa mine, iar tot ceea ce faceam in fiecare zi era sa ma joc. Mi-e dor de perioada in care ma uitam la desene si asteptam cu nerabdare sa inceapa un nou episod. Copilarie, unde esti?

- Chiar aici, in interiorul tau!